Nagy Gabriella
Az elmúlt években több művészeti intézmény munkatársaként alkalmam volt a kulturális jelenségeket összetettségükben látni, tapasztalni, megérteni. Jelenleg a MOME-n dolgozom és követem azokat az innovációs folyamatokat, amelyek a design területén zajlanak.
A HUBBY munkájában fontosnak tartom a közösségépítést, a lokális, családi és szakmai kis közösségek kialakulásának támogatását és fejlesztését. A gyerekkönyvek vizuális adottságai, lehetőségei, a jó illusztráció ismérveinek megvitatása vetítésekkel egybekötött oktató- és vitafórumokon szintén fontos továbblépést jelentene.
Pályázatírás, kezelés, és elszámolás terén szereztem tapasztalatokat, valamint gyakorlatom van események szervezésében is. A mesékkel az elmúlt évtizedben kezdtem foglalkozni, először a népmesék világán keresztül, majd egyre inkább a gyerekirodalom területén. Ebből született a népmesékről szóló kötetem (Magyar (nép)mese), a jobbára gyerekirodalmi kérdéseket tárgyaló második kötetem ősszel jelenik meg (Sorsbejárások), harmadik kötetem pedig előkészítés alatt áll (Betegség és medikalizáció a gyerekirodalomban). Az elmúlt években rendszeresen írok gyerekirodalmi kritikákat és tanulmányokat.
Vinczellér Katalin vagyok, magyar-média szakos gimnáziumi
tanár. AZ ELTE BTK-n végeztem magyar és összehasonlító irodalomtörténet szakon,
majd médiatanári képesítést is szereztem. Emellett a Pagony /Tilos az Á könyvek
kiadónak is dolgozom.
20 éve tartó magyartanári pályafutásom alatt évről évre egyre
mélyebb tapasztalatom lett, hogy az iskolában kötelező irodalom tananyag mind
távolabb és távolabb kerül az újabb generációktól. Ez a mondat az elmúlt 20
évben számos fórumon hangzott már el, gyakorlatilag folyamatos témája
személyes, de magas szintű szakmai beszélgetéseknek, konferenciáknak is.
Szintén meghatározó tapasztalat, nemcsak személyes
gyakorlatom, hanem országszerte számos kollégával való találkozás, közös munka,
országos versenyek alapján, hogy azok a tanárok, akik a kortárs ifjúsági
irodalmat beépítik iskolai munkájukba, sokkal közelebb tudják hozni a
„tantárgyat” is a diákokhoz. És ez nem a könnyebb út keresését, a komoly munka
megúszását jelenti. Hanem azt, hogy nem szeretnénk elidegeníteni a diákoktól
egy olyan területet, amely még gazdagabbá tenné az életüket.
Az iskolákban a diákokkal és a diákokért dolgozunk. És ennek
a közös munkának elengedhetetlen része, hogy a jelenben éljünk, amelyhez
segítséget ad a kortárs ifjúsági irodalom is. A HUBBY tevékenységei közül épp
ezért számomra az egyik legfontosabb vonulat a a kortárs szerzők és diákok,
pedagógusok találkozásainak, beszélgetéseinek megszervezése. Magam is
szerveztem partizán módon ilyeneket, illetve a HUBBY keretei között hivatalosan
is vettem részt hasonló eseményeken. Egyértelmű tapasztalatom, hogy ez az egyik
olyan csatorna, amely a lehető leghatékonyabban juttatja el az irodalom
izgalmát, élményszerűségét diákok széles köréhez.
Épp ezért nagy örömmel és elhivatottsággal tudnék részt venni
a szervezet munkájában.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése