Oldalak

2020. szeptember 6., vasárnap

Elnökségi jelölések III.

Nagy Gabriella és Vinczellér Katalin bemutatkozója




Nagy Gabriella

Az elmúlt években több művészeti intézmény munkatársaként alkalmam volt a kulturális jelenségeket összetettségükben látni, tapasztalni, megérteni. Jelenleg a MOME-n dolgozom és követem azokat az innovációs folyamatokat, amelyek a design területén zajlanak.

A HUBBY munkájában fontosnak tartom a közösségépítést, a lokális, családi és szakmai kis közösségek kialakulásának támogatását és fejlesztését. A gyerekkönyvek vizuális adottságai, lehetőségei, a jó illusztráció ismérveinek megvitatása vetítésekkel egybekötött oktató- és vitafórumokon szintén fontos továbblépést jelentene.

Pályázatírás, kezelés, és elszámolás terén szereztem tapasztalatokat, valamint gyakorlatom van események szervezésében is. A mesékkel az elmúlt évtizedben kezdtem foglalkozni, először a népmesék világán keresztül, majd egyre inkább a gyerekirodalom területén. Ebből született a népmesékről szóló kötetem (Magyar (nép)mese), a jobbára gyerekirodalmi kérdéseket tárgyaló második kötetem ősszel jelenik meg (Sorsbejárások), harmadik kötetem pedig előkészítés alatt áll (Betegség és medikalizáció a gyerekirodalomban). Az elmúlt években rendszeresen írok gyerekirodalmi kritikákat és tanulmányokat.

Az HUBBY munkájához nyelvtudásommal, szakmai tapasztalataimmal és a szervezésben való segédkezéssel szeretnék hozzájárulni.


Vinczellér Katalin


Vinczellér Katalin vagyok, magyar-média szakos gimnáziumi tanár. AZ ELTE BTK-n végeztem magyar és összehasonlító irodalomtörténet szakon, majd médiatanári képesítést is szereztem. Emellett a Pagony /Tilos az Á könyvek kiadónak is dolgozom.

20 éve tartó magyartanári pályafutásom alatt évről évre egyre mélyebb tapasztalatom lett, hogy az iskolában kötelező irodalom tananyag mind távolabb és távolabb kerül az újabb generációktól. Ez a mondat az elmúlt 20 évben számos fórumon hangzott már el, gyakorlatilag folyamatos témája személyes, de magas szintű szakmai beszélgetéseknek, konferenciáknak is.

Szintén meghatározó tapasztalat, nemcsak személyes gyakorlatom, hanem országszerte számos kollégával való találkozás, közös munka, országos versenyek alapján, hogy azok a tanárok, akik a kortárs ifjúsági irodalmat beépítik iskolai munkájukba, sokkal közelebb tudják hozni a „tantárgyat” is a diákokhoz. És ez nem a könnyebb út keresését, a komoly munka megúszását jelenti. Hanem azt, hogy nem szeretnénk elidegeníteni a diákoktól egy olyan területet, amely még gazdagabbá tenné az életüket.

Az iskolákban a diákokkal és a diákokért dolgozunk. És ennek a közös munkának elengedhetetlen része, hogy a jelenben éljünk, amelyhez segítséget ad a kortárs ifjúsági irodalom is. A HUBBY tevékenységei közül épp ezért számomra az egyik legfontosabb vonulat a a kortárs szerzők és diákok, pedagógusok találkozásainak, beszélgetéseinek megszervezése. Magam is szerveztem partizán módon ilyeneket, illetve a HUBBY keretei között hivatalosan is vettem részt hasonló eseményeken. Egyértelmű tapasztalatom, hogy ez az egyik olyan csatorna, amely a lehető leghatékonyabban juttatja el az irodalom izgalmát, élményszerűségét diákok széles köréhez.

Épp ezért nagy örömmel és elhivatottsággal tudnék részt venni a szervezet munkájában.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése